Jolanta Jasielec: Cześć Kama! Dostałam od Ciebie w lutym e-mail o procesie zbierania potrzeb szkoleniowych. Pojawia się tam pewna nowość: e-ROZWÓJnik. Czy mogłabyś coś więcej o tym powiedzieć?
Kamila Kucharska-Wełna: Cieszę się, że zapoznałaś się z tymi informacjami! :-) Faktycznie w e-mailu o procesie zbierania potrzeb szkoleniowych pojawiła się informacja o nowości. Od tego roku proponujemy pracownikom, poza dotychczasowym ROZWÓJnikiem, także nową ofertę, czyli e-ROZWÓJnik. W tej propozycji pracownicy będą mogli skorzystać z udziału w programach e-learningowych o rozmaitej tematyce. Warunkiem jest oczywiście uzgodnienie tego z przełożonym i złożenie zapotrzebowania w peoplenet najpóźniej do 17.04.
JJ: A skąd pomysł, aby do ROZWÓJnika dołączył jego brat, czyli e-ROZWÓJnik?
KKW: Wiesz, już od dawna mówimy w Arvato o dążeniu do digitalizacji, o przenoszeniu rozwiązań stacjonarnych na zdalne. O koncepcji e-Rozwójnika myślałam od kilu miesięcy, ostatecznie przygotowałam ją w lutym. Smutno to mówić, ale tym bardziej teraz, w okresie pandemii koronawirusa, takie rozwiązania są niezbędne.
Propozycja e-ROZWÓJnika jest odpowiedzią na rozwiązania w duchu digitalizacji. Myślę też, że przyniosą pracownikom sporo korzyści – to szybszy dostęp do wiedzy, krótsze i skondensowane formy szkoleniowe, brak konieczności delegacji oraz możliwość realizacji przyswajania wiedzy w swoim tempie i powrotu w dowolnym momencie do treści szkolenia.
JJ: Dlaczego proponujecie formę programu, nie wystarczy sam e-learning?
KKW: Słuszne pytanie. Do tej pory same szkolenia e-learningowe przecież u nas istniały i pracownicy mogli realizować je poprzez peoplenet, korzystając z platformy Llidero, LinkedIn Learning (dawniej Lynda.com) czy też Creative Live.W ofercie e-ROZWÓJnika znajdujemy jednak rozszerzenie samego szkolenia e-learningowego o zadanie wdrożeniowe oraz webinarium z trenerem/ekspertem, co tworzy w całości program e-learningowy.
Rozszerzając sam e-learning o dodatkowe działania, masz szansę na trwalsze zapamiętanie nowych treści oraz skuteczniejsze przekładanie teorii do swoich codziennych zadań. Potwierdzają to, chociażby badania Edgara Dale’a, amerykańskiego pedagoga, który dokonał oceny najskuteczniejszych sposobów uczenia się. Wyniki swoich badań przedstawił w postaci trójkąta efektywności zapamiętywania.
Proponując program e-learningowy, chcemy zatem zadbać o to, aby pracownicy mieli szansę na lepsze zapamiętanie treści szkolenia, ale też aby ułatwić im stosowanie poznanych narzędzi w praktyce.
Podsumowując: Program = większe zaangażowanie = lepsze zapamiętanie i łatwiejsze wdrożenie teorii w praktykę!
JJ: Jaka jest tematyka programów w e-ROZWÓJniku? Czy każdy znajdzie tu coś dla siebie?
KKW: Mam nadzieję, że odpowie to na wiele potrzeb, ponieważ tematyka programów jest szeroka. Są to programy ukierunkowane na rozwój kompetencji miękkich, menedżerskich, technicznych oraz tych związanych ze sprzedażą i obsługą klienta. Przygotowałam grafikę, która to obrazuje.
JJ: Zachęciłaś mnie! Jak mogę z tego skorzystać?
KKW: Cieszę się i zapraszam do udziału! Zapytam Cię później o opinię :-)
Na pozycje z e-ROZWÓJnika składamy zapotrzebowanie dokładnie tak samo, jak na szkolenia z ROZWÓJnika, czyli postępując wg. wskazówek zawartych w procesie zbierania potrzeb szkoleniowych i składając zapotrzebowanie w peoplenet do 17.04. Polecam oczywiście wrócić do informacji, które wysyłałam mailowo w lutym, albo zajrzeć do Benow: (skopiuj link poniżej i wklej do przeglądarki) http://benow/PionPersonalny/Rozmowa%20oceniajca%202020/SCS%2C%20AFS%2C%20Piony%20Wspieraj%C4%85ce/_Proces%20zbierania%20potrzeb%20szkoleniowych
Katalog e-ROZWÓJnika zawiera przy każdym programie e-learningowym nr do zgłoszenia zapotrzebowania szkoleniowego w peoplenet, dzięki któremu można będzie wyszukać daną pozycję na platformie i złożyć zapotrzebowanie.
JJ: Teraz już chyba wszystko wiem o e-ROZWÓJniku. Dziękuję Ci za rozmowę!
Kamila Kucharska-Wełna
Młodszy Koordynator ds. Szkoleń
Joanna Jasielec
Asystent ds. Szkoleń