Skuteczna komunikacja bardzo ułatwia nasze funkcjonowanie zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Przyczynia się ona bezpośrednio do zwiększenia naszej efektywności, osiągania celów indywidualnych, czy zespołowych.


Komunikacja wydaje się być pozornie bardzo łatwą do opanowania umiejętnością. Ale czy jest tak na pewno:


• Czy potrafimy aktywnie słuchać i zrozumieć innych ?


• Czy ze wspólnego spotkania wychodzimy z takim samym zrozumieniem wzajemnych ustaleń ?


• Czy komunikacja z innymi osobami sprawia mi przyjemność ? Czy komunikacja ze mną sprawia przyjemność innym osobom ?


Na platformie Lidero (Peoplenet) można znaleźć szkolenie z podstaw komunikacji. Jak sama nazwa wskazuje, porusza ono bazowe elementy: częste błędy w komunikacji, dobre praktyki w komunikacji, przykładowe scenki z komentarzami trenera. Całe szkolenie zajmie około 1,5 do 2h. 


Uważam, że każdy może z tego szkolenia „wziąć dla siebie” kilka sposobów na poprawę jakości i skuteczność własnej komunikacji, a przede wszystkim zmotywować się do refleksji nad własnymi umiejętnościami w tym zakresie.

Piotr Jakubowski


Kierownik Działu SAP

Podstawy komunikacji

Recenzownia

„Having difficult conversations” training on Lynda.com

Having difficult conversations is one of most interesting training I’ ve complete on Lynda.com.


It was interesting because it contains scenes which described difficult situations of working with customer. For example, when customer was angry and dissatisfied from the beginning of the converstion.


It showed techniques how to deal with such customers and how agent should behave and how shouldn't.


It was very helpful in my daily work and I use these techniques till now.

Antonina Krefta


Starszy Konsultant ds. Wsparcia Technicznego


Szczecin

„Asertywność – droga środka”, LLidero.com

Dla większości z Nas asertywność jest „sztuką mówienia nie”. Szkolenie „Asertywność – droga środka” odkrywa przed Nami bogactwo umiejętności związanych z tą, niedocenianą, kompetencją miękką.


Autorka szkolenia, Agnieszka Bielewicz (certyfikowany trener jednej z czołowych polskich Szkół Trenerów Biznesu), w przystępny sposób porusza tematykę asertywności – sztuki balansowania pomiędzy byciem pasywnym a byciem agresywnym. Rozpoczynając od dwóch filarów asertywności szacunku do siebie oraz szacunku do innych, autorka przedstawia liczne przykłady sytuacji wymagających asertywności: odmowę, prośbę, pochwałę, krytykę, przyjęcie pochwały, przyjęcie krytyki, ochronie swoich praw, wyrażanie pozytywnych uczuć, wyrażanie gniewu. Rozprawia się również z obawami, które powstrzymują nas przed byciem asertywnym (np. obawa przed pogorszeniem relacji z innymi).


Szkolenie jest bardzo dobrze przygotowane merytorycznie. Liczne ćwiczenia i przykłady pozwalają lepiej zrozumieć poruszane zagadnienia i stać się bardziej asertywnymi tzn. pewniejszymi i lepiej rozumiejącymi siebie ale równocześnie tworzącymi szczere, oparte na zrozumieniu i komunikacji relacje. Asertywność jest we współczesnym świecie kluczową kompetencją od której w dużej mierze zależy efektywność całej organizacji oraz nasz osobisty sukces.



Aleksandra Tomaszewska


Junior Konsultant SAP


Poznań