Otwierając kategorię „Creative Life”, nie do końca wiedziałam czego się spodziewać. Nastawiłam się na szkolenia, które pokażą mi światopoglądy inne od moich. Moją uwagę przyciągnęło „The Happiness Equation”- kto by nie chciał znać przepisu na szczęście?
Główną tematyką szkolenia jest to, jak uporządkować swoje życie i zmienić niepowodzenia w sukcesy. Jest kilka trików, jak możemy przekonać samych siebie do działania i autor je nam w bardzo prosty sposób przedstawia. Szkolenie jest krótkie, więc może się wydawać, że tematy nie są w pełni rozwinięte. Jednak dla mnie – kogoś, kto interesuje się samorozwojem – było to swoistym uporządkowaniem rzeczy, które już wiem.
Zdecydowanie poleciłbym to szkolenie każdemu, kto chce zacząć zmieniać swoje nastawienie do świata na bardziej optymistyczne. Określiłabym to taką „zajawką” do tematu przedstawioną w bardzo radosny i zachęcający sposób.
Judyta SandersJunior Team
Manager Concierge
„The Happiness Equation” – przepis na szczęście?
Recenzownia
How To Write The Perfect Email
Często w codziennej pracy spotykam się z mailami, które potrafią naprawdę zirytować – wiele z nich nie odpowiada na postawione pytania lub też ich formatowanie sprawia, że są bardzo nieczytelne. W konsekwencji marnuję swój czas na „dopytywanie” lub domyślanie się co nadawca miał na myśli. Gdy zobaczyłem, że na platformie peoplenet dostępne jest szkolenie „How To Write The Perfect Email”, od razu się na nie zapisałem, gdyż zacząłem się zastanawiać czy aby na pewno moi odbiorcy nie miewają takich samego wrażenia co do moich własnych wiadomości.
Szkolenie jest naprawdę krótkie – trwa tylko ok. 30 minut i składa się z kilku filmików, w których autor przekazuje dosłownie kilka najważniejszych, jego zdaniem, wskazówek, które sprawią, że nasze wiadomości staną się, nie tylko zdecydowanie bardziej przejrzyste dla odbiorcy, ale tez pozwolą nam skuteczniej uzyskiwać informacje, których potrzebujemy. Nie znajdziecie tutaj długich wywodów, męczących analiz przykładowych maili czy ćwiczeń do wykonania. Wskazówki przekazane w szkoleniu są absurdalnie proste i można je zastosować od razu po ich poznaniu. Niektórzy mogliby oczekiwać tutaj większej ilości treści, która mogłaby się odnieść również do nieco bardziej złożonych okoliczności, w których trzeba np. napisać bardzo długą wiadomość. Jak sprawić by mimo to była ona przejrzysta i skuteczna? Jeśli tak, to pomyliliście szkolenia! Skupia się ono na raczej standardowych wiadomościach, które przecież i tak wymieniamy w ogromnej ilości. Tak naprawdę wszystko, co obejmuje szkolenie to krótkie przedstawienie problemu, wskazanie konkretnych metod na ich rozwiązanie i wyjaśnienie, dlaczego i jak mają one zadziałać. Czy szkolenie mogłoby być prostsze i przyjemniejsze?
Polecam je wszystkim pracownikom, którzy pracują na co dzień ze skrzynką pocztową. Warto poświęcić chwilę, by uświadomić sobie, o co tak naprawdę chodzi w pisaniu maili i jak to robić, tak aby praca nas wszystkich mogła stać się przyjemniejsza i bardziej efektywna.
Tomasz Kaczmarek
SAP Consultant
Obsługa Klientów z niepełnosprawnością
Większość z nas o niepełnosprawności wie niewiele, dlatego w kontaktach z osobami nią dotkniętymi czujemy się niepewnie. Zastanawiamy się, czy wypada proponować pomoc lub po prostu jak prawidłowo się zachować. Jedno z proponowanych szkoleń na platformie Lidero porusza właśnie ten temat.
Opisywane przeze mnie szkolenie w przystępny sposób przybliża temat. Wyjaśnia i proponuje jak profesjonalnie obsłużyć klienta ze specjalnymi potrzebami. Już we wstępie dowiadujemy się, że w Polsce mieszka ponad 5 milionów osób z niepełnosprawnością. To aż 14 procent populacji – a zatem co 7 Polak deklaruje ograniczoną zdolność wykonywania podstawowych czynności. Przyswojenie informacji, przygotowanych w szkoleniu, pozwala zmniejszyć niepewność w sytuacjach z życia zawodowego i codziennego. Szkolenie pomaga przeanalizować te sytuacje, które budzą w nas opisany wcześniej niepokój czy niepewność.
Autorką szkolenia jest Iwona Dolata (akredytowany coach ACC ICF, trener Akademii Trenerów WSB). Przygotowany przez nią materiał szkoleniowy opiera się na doświadczeniu zawodowym autorki, ale również jest wsparty osobistym doświadczeniem, jako osoby słabowidzącej.
Wielu z nas rezygnuje z propozycji wsparcia z obawy przed popełnieniem jakiejś gafy. Pytanie: „Czy mogę pomóc?” nikogo jednak nie powinno urazić. Szkolenie polecam wszystkim, którzy mają obawy w kontakcie z osobami z niepełnosprawnością.
Dariusz Pańczyszyn
Team Manager